Ceny ankety Pojišťovna roku a jejich výtvarníci
Pro návrh a výrobu cen 21. i 22. ročníku ankety Pojišťovna roku se organizátoři obrátili na již osvědčeného výtvarníka Martina Paskaleva z firmy Crystal Stone. Filozofie ztvárnění: pevný skleněný hranol symbolizuje solidnost pojišťovnictví, zatímco diamant nad ním představuje hodnoty, které pojišťovny spolu s makléři pomáhají ochránit.
Ceny Pojišťovna roku 2022
Ceny Pojišťovna roku 2021
Asociace českých pojišťovacích makléřů si pro ztvárnění cen jubilejního 20. ročníku odborné ankety Pojišťovna roku vybrala oceňovaného designéra Matěje Chaberu.
Výsledný abstraktní design ceny je inspirovaný gestem obejmutí, které evokuje pocit ochrany a bezpečí. Samotný objekt tvoří sevřená – objímající – dekorativní kovová struktura s jistou základnou z černého betonu. Každá z celkem 19 cen je ručně vytvarovaná z laserem řezaného plechu a každá tak má i svůj jedinečný tvar. Povrchové zpracování je také zcela unikátní a jeho technologie byla vyvinuta na míru projektu. Tradiční zlatá, stříbrná a bronzová barva tak dostaly matnou metalickou podobu. Ceny mají rozměr 320 x 100 mm, váží 1.5 kg a byly vyrobeny v České republice lokálními mistry.
„Všichni chceme chránit to, co je pro nás důležité a cenné – v tom vidím poslání pojištění. Ochranné gesto vyjádřené obejmutím rukou se tak stalo hlavní inspirací pro cenu SafeZone“, vysvětluje Matěj Chabera. „Zrcadlový lesk zlaté mě nikdy nelákal. Pro SafeZone jsem přišel s novým povrchem, který tvoří čtyři technologické kroky a který tradiční tón ocenění přesouvá do matné metalické podoby, na které navíc nejsou vidět otisky prstů. Cena musí mít správný celkový tvar, rozměr a váhu. Měl by to být objekt, který se skvěle drží a má jasnou stabilitu. Jeho silueta, povrch i detaily musí být unikátní a nenapodobitelné. To je ten nejlepší způsob, jak udržet tradiční hodnoty a zároveň vyjádřit výjimečnost vítěze“, uzavírá talentovaný tvůrce.
Matěj Chabera, MA (1982)
Designér propojující několik oborů v jeden celek. Posledních patnáct let strávil studiem a prací pro spektrum klientů v Londýně, Miláně a Amsterdamu. Věnuje se grafickému designu, produktovému designu a interiéru. Studoval antropologii na Univerzitě Karlově v Praze, design na Gerrit Rietveld Academy v Amsterdamu a jako první Čech absolvoval magisterský obor Design Products na prestižní Royal College of Art v Londýně. Společně s M. Žampachem získal v roce 2012 v Chicagu cenu Good Design Award, společně s J. Korousem pak v roce 2017 obdržel v Berlíně cenu Red Dot Design Award. Matěj Chabera, J. Korous a T. Brousil jsou držitelé ocenění Czech Grand Design – Grafický Designér roku 2017.
Ceny Pojišťovna roku 2019 – 2020
Organizátoři ankety od ročníku Pojišťovna roku 2010 (s výjimkou ročníku 2015) spolupracovali s atelierem skla pražské Vysoké školy umělecko-průmyslové. Historicky poprvé se vítězkou soutěže o ztvárnění cen do ankety stala studentka Alena Hájková, autorka unikátních skleněných polštářů, které prezentovala pod výstižným heslem: „Jste-li dobře pojištěni, můžete klidně spát.“ Po šesti letech se Alena jako úspěšná absolventka UMPRUM k anketě vrátila a navrhla i realizovala ceny pro ročník 2016, 2017 a 2018.
Cena Pojišťovna roku 2018
Autorka návrhu: Alena Hájková
Cena Pojišťovna roku 2017
Autor návrhu: Alena Hájková
Cena Pojišťovna roku 2016
Autor návrhu: Alena Hájková
Cena Pojišťovna roku 2015
Autor návrhu: společnost Crystal Stones
Cena Pojišťovna roku 2014
Autor návrhu: Pavel Výtisk, student II. ročníku Vysoké školy umělecko průmyslové v Praze
Cena Pojišťovna roku 2013
Autor návrhu: Pavel Výtisk, student I. ročníku Vysoké školy umělecko průmyslové v Praze
Cena Pojišťovna roku 2012
Autor návrhu: Michaela Doležalová, studentka I. ročníku Vysoké školy umělecko průmyslové v Praze
Cena Pojišťovna roku 2011
Autor návrhu: Jakub Petr, student V. ročníku Vysoké školy umělecko průmyslové v Praze
Cena Pojišťovna roku 2010
Autor návrhu: Alena Hájková studentka II. ročníku Vysoké školy umělecko průmyslové v Praze